اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

ادعایی در قایق تک نفره ندارم چون تخصصم هزارمتر است

طالبیان: همیشه بعد از کاپ‌ها به اوج می‌رسم/با این تمرینات حتما در جاکارتا مدال می‌گیریم

ملی‌پوش آبهای آرام کشورمان ابراز امیدواری کرد قایقرانان اعزامی در بازی‌های آسیایی اندونزی بهترین نتایج را کسب کنند.

طالبیان: همیشه بعد از کاپ‌ها به اوج می‌رسم/با این تمرینات حتما در جاکارتا مدال می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری فارس، ملی‌پوشان قایقرانی در رشته‌های آبهای آرام، روئینگ، بادبانی و اسلالوم در حال حاضر خود را برای بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی آماده می‌کنند. در فاصله کمتر از 2 ماهی که به این بازی‌ها باقی مانده روئینگ‌سواران راهی چین شده‌اند و ملی‌پوشان آبهای آرام نیز از 2 روز دیگر دور جدید تمرینات خود را آغاز می‌کنند.

البته نفرات اعزامی آبهای آرام به بازی‌های آسیایی مشخص است اما با برگزاری تست انتخابی فدراسیون در نظر داشت اگر مدعی دیگری غیر از ورزشکاران حاضر در اردوی ملی وجود دارد، به تیم اضافه شود که در نهایت قرار شد 5 ورزشکار به بازی‌های آسیایی اعزام شوند.

احمدرضا طالبیان ملی‌پوش آبهای آرام در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو به مدال طلا دست یافت و در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون نیز نقره گرفت. وی در این دوره نیز نماینده کشورمان خواهد بود.

طالبیان گفت‌وگویی را با فارس انجام داده که در زیر می‌خوانید:

* تست انتخابی هفته گذشته برگزار شد، شرایطت را چطور می‌بینی؟

در تست انتخابی نفرات کمی حضور داشتند. بیرون از اردو هم تهدید خاصی نداشتیم و مشخص بود چه کسانی به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند. فدراسیون با برگزاری این تست می‌خواست اگر کسی در بیرون از اردو شرایط خوبی دارد شانس خود را امتحان کند.

فارس: در کاپ جهانی آلمان هم حضور داشتی...

شرایطم در کاپ 2 اصلا خوب نبود و در آن شرایط مریض بودم. من هیچ وقت در کاپ‌ها نتایج خوبی نمی‌گیرم اما پیشرفتم همیشه بعد از کاپ برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان است که در اوج قرار می‌گیرم.

فارس: از چند روز دیگر هم دور جدید تمرینات آغاز خواهد شد، در فاصله کمتر از 2 ماهی که به بازی‌های آسیایی مانده شرایط را چطور می‌بینی؟

شرایط خوبی است و اردوی ما از 2 -3 روز دیگر آغاز می‌شود. بعد از کاپ جهانی 4 روز استراحت کردیم و بعد از آن اردوها در تهران آغاز شد. حالا 3 روز است که در استراحت به سر می‌بریم و از 2 روز دیگر تمرینات شروع می‌شود. فدراسیون در نظر دارد برای نزدیک شدن به شرایط اندونزی به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی اردویی را برای ما در یکی از کشورها برگزار کند. حالا باید ببینیم چه می‌شود اگر اردوی برون‌مرزی نداشتیم در ایران تمرین می‌کنیم.

فارس: در چه ماده‌ای قرار است در بازی‌های آسیایی شرکت کنی؟

هنوز ترکیب قایق‌ها مشخص نیست. تعداد ماده‌ها در بازی‌های اندونزی کمتر شده و ما در 3 ماده شرکت می‌کنیم. من در قایق 4 نفره هستم اما در قایق 2 نفره هنوز مشخص نیست.

فارس: در بازی‌های آسیایی اینچئون در مسافت هزار متر نقره گرفتی و مدال طلای گوانگجو را هم در کارنامه داری...

بله اما مسابقات امسال در ماده هزارمتر که ماده تخصصی من است برگزار نمی‌شود. تنها ماده انفرادی 200 متر است که سرعتی است و من هم ادعایی در این ماده ندارم. می‌ماند ماده 2 و 4 نفره که در 4 نفره فیکس هستم اما در 2 نفره باید ببینیم کادر فنی چه تصمیمی می‌گیرد.

فارس: فکر می‌کنی رنگ مدال‌ها در این دوره خوشرنگ‌تر بشود؟

تعداد ماده‌ها نسبت به قبل کمتر شده. در اینچئون تک و 2 نفره 200 و هزار متر را هم داشتیم که این دوره حذف شده است. با این تمریناتی که داریم مطمئن هستم مدال می‌گیریم اما رنگ آن را نمی‌دانم و به تلاش ما بستگی دارد. ما برای بهترین نتیجه می‌رویم اما تیم‌ها بهم نزدیک هستند و خیلی‌ها ممکن است کارهای شگفت‌انگیز انجام دهند.

فارس: حضور مربیان خارجی هم در تمرینات و اردوهای شما موثر بوده است؟

بهترین نتایج ما با همین مربیان خارجی بوده است. ما قبلا با آنها کار کرده‌ایم. زمانی که در گوانگجو مدال طلا گرفتم همین مربی خارجی را داشتیم. بودن آنها بهتر از نبودن است و پیشرفتی که داشته‌ایم تاثیر مربیان خارجی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول